O NÁS

TRADICE A KVALITA

Historické koleny naší ryze české firmy sahají k roku 1988. Středem našeho zájmu jsou od počátku historická vozidla různých značek. Snažíme se o opravy či náhrady tam, kde již zub času vykonal své dílo. Vyrábíme repliky doplňků na automobily (zrcátka, zadní světla, stěrače…) a provádíme generální opravy agregátů (ke kterým dodáme potřebné díly). V neposlední řadě zajišťujeme kompletní renovace vozidel. Během této činnosti úzce spolupracujeme s osvědčenými firmami (např. truhlářství Jiřího Hemzala).

U každého auta, renovovaného naší firmou, dosahujeme stejné funkčnosti, jakou vykazovalo v době svého vzniku. Většina vozidel je vhodně doplněna příslušenstvím z produkce naší firmy. Naším cílem je nabídnout ucelený sortiment, komplexní doprovodné služby ve vysoké kvalitě a profesionální přístup. Veškeré vyráběné zboží si lze prohlédnout na našich webových stránkách.

wooden historical car body at repair shop
Práce na výdřevě Aero 750 sport coupé

AERO 750 SPORT COUPÉ

Aerovka se dostala do naší dílny sice teoreticky pojízdná a po renovaci. Svou pojízdnost dokázala účastí na závodech Brno – Soběšice v roce 2004 kde získala pohár starosty městské části. Jízdě předcházelo týdenní přemlouvání a oživování stroje. Po dojezdu na laně pro nedostatek paliva, spotřeba něco přes 30 litrů na stovku nás zaskočila nepřipravené. Shrnutím poznatků z akce nás vyvedlo z omylu, že lze doladit provozovat ve stavu po opravě z 80 let. Okamžitě šla na dílnu a začala mravenčí práce která trvala 11 roků. Již při demontáži jsme zjistili, že pod čalouněním jsou jen zbytky původní výdřevy co ještě trochu drželo je prolito eprozinem a ošalováno novinovým papírem někdy i skleněnou tkaninou a kde nic nebylo pomohl jekl či jiný profil. Nejtěžší bylo sehnat motor 750 ccm, který nevznikl pouhým převrtáním 662, tento má výrobní číslo 13 těžko říct kolik jich vyrobili. Tento pochází až z Dánska kam doputoval jako náhradní k 662.

Přední i zadní náprava byla. Rám se upravil tak jak byl původně a lehounce vyztužil v místech několika vrstev sváru. Dřevěnou kostru podle zbytků a otisků na plechu vytvořila truhlárna Jiřího Hemzala. Pak nastala mravenčí práce opatrně ve spojích rozřezat karoserii a nasadit na novou výdřevu, zatlouct stovky hřebíčku, dodělat zkorodované díly. Příslušenství jsme sháněli po celé Evropě, vodítkem byl dopis Otty Nimhause panu Koblihový, kde popisuje vybavení vozu. Zhruba po roce od znovuzrození tohoto výjimečného vozu jsme se dostali do stavu, že funguje lépe než když byl nový. Závod pro který byl v roce 1934 postaven dokončil až jako lehce postarší v roce 2018. V roce 2019 se dostal zaslouženě na plakát 1000 mil a zvítězil v anketě Dědeček automobil.

front view of Aero 750

AERO 30 MODEL 34

Naše první celková renovace. Toto auto se dochovalo také celkem původní a pojízdné. Kromě masky jsou všechny plechy původní, což v dnešní době je celkem zázrak. Předchozím majitelem byl nejspíše voják z povolání sloužící u spojařů. Celá elektrika byla natažena kabely na polní telefon doplněná různým dalším materiálem naší lidové armády. Funkčnost vozu byla podobná naší armádě takže víc nejela než jela. Oprava započala v roce 2000 a cca po dvou letech hotovo. Barva vozu je původní odstín namíchaný podle zbytků dochovaných pod čalouněním. Pouze čalounění, které bylo původně koženka bylo nahrazeno kůží stejného odstínu. Auto dodnes bezproblémově funguje a má najeto něco přes 20 000 km.

AERO 662 MODEL 31

Toto je asi jediná dvouválcová 500 v registru vozidel a jelikož úředník má vždy pravdu tak mu musíme věřit. Původně 500 přestavěná na 662 nejspíš již před nebo během války. Byla během jedné nejmenované akce na Brněnském výstavišti napíchnutá na vidle vysokozdvižného vozíku. Z celkem slušně devastovaného vozů se za dva roky koncem roku 2003 podařilo postavit opět funkční stroj, který bezproblémově funguje dodnes. Najeto cca 18000 km.